Saturday 21 May 2011

aku seorang budak MENTAH ...

bila aku bangun ..
umur aku 7 tahun ..
tapi aku masih tidak sedar ..
bahawa aku masih budak mentah ..
tak ada sseorang pun panggil aku ..
aku mengharap tapi masih sunyi ..
aku pun berfikir ..
aku dapat ramai kawan ..
tapi ...
masih tidak kedengaran suara mereka di sisi ku ..
di malam hari ..
aku mengira bintang ..
dengan harapan aku dapat ramai kawan ..
bulan pula sentiasa menemani ku ..
bintang pula sentiasa berkilau ..
membuat hatiku sentiasa rasa gembira ..


aku hanya seorang budak mentah ..
sentiasa mimpi akan kemahuan aku ..
seorang teman yang mampu menemani ku ..
aku budak mentah yang memerlukan kasih sayang seseorang ..
aku budak mentah ..
aku masih baru lagi dalam dunia ini ...
sila berikan tunjuk ajar ..


aku kini seorang yang dewasa ..
aku boleh berdiri di atas kaki sendiri ..
kini kawan ku ramai ..
sentiasa bersama ku takala susah atau senang ...
aku mampu berfikir yang mana satu buruk atau baik..
aku makin matang dan terus dewasa .. !!
aku tidak lagi sendirian di dunia ini ...
tapi aku ada teman seperjuangan !! ...
ini lah aku si budak MENTAH..

HIKAYAT SI BUDAK MENTAH ..




rekaan alex ranz ... <3

No comments:

Post a Comment